۳۹۲۸

تلاش پلیس راهور برای آموزش مجازی رانندگی سید کمال هادیانفر گفت

تلاش پلیس راهور برای آموزش مجازی رانندگی سید کمال هادیانفر گفت

 رئیس پلیس راهور با اشاره به تلاش این پلیس برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های رانندگی به صورت مجازی، گفت: سامانه‌های هوشمند این پلیس در بستر اپلیکیشن "پلیس همراه من" و سایت "پلیس راهور" بارگذاری شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار سید کمال هادیانفر در آئین افتتاح پروژه‌های هوشمندسازی پلیس اظهار کرد: همه جوامع به ویژه کشورهای توسعه‌یافته نیازمند تحول و هوشمندسازی در حوزه هایی چون "دولت هوشمند"، "آموزش و کسب و کار هوشمند"، "شهروند هوشمند" و " امنیت هوشمند" هستند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه گامی که امروز نیروی انتظامی برداشته، بخشی از آن "زیست‌بوم کلان" در حوزه هوشمندسازی است، ادامه داد: الحمدلله نیروی انتظامی در هوشمندسازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین پیش‌گام است و در این حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه‌هایی چون مدیریت، ارائه خدمات ، شماره‌گذاری، اجرائیات، ترخیص و مدیریت یکپارچه تصادفات مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا گامهای مطلوبی برداشته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس، یادآور شد: در ارائه خدمات از قاعده پیش‌بینی پذیری و کاهش هزینه‌های مردم و سازمان(نیروی انتظامی ) بهره‌مند می‌شویم.

وی ادامه داد: اصلاح روشها و فرآیندها در این پلیس در تداوم گامهایی است که در راستای هوشمندسازی برداشته‌ایم؛ ما در پلیس راهور مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی موضوع "تحول سیستمی" در حوزه‌های نوآوری در سامانه‌ها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کرده‌ایم و این گامها از سال گذشته برداشته شده است.

ایجاد ارتباط پیامکی با 36 میلیون راننده توسط پلیس راهور

هادیانفر ادامه داد: ایجاد ارتباط پیامکی با 36 میلیون راننده توسط این پلیس جاری و ساری شده است؛ یک ارتباط دوسویه با مردم (رانندگان) ایجاد کردیم برای اینکه این جامعه هدف از موضوعات مربوطه مطلع شوند همچنین با راه‌اندازی سامانه رفع توقیف و سیستماتیک کردن این فرآیند،  با کاهش پنج هزار مراجعه‌کننده در روز مواجهه شده‌ایم.

فرآیند کاغذی جریمه کردن رانندگان در حال منسوخ شدن است

رئیس پلیس راهور با اشاره به ارائه خدمات نقل و انتقال خودرو در بستر اینترنتی ( نوبت‌دهی اینترنتی) خاطرنشان کرد: با توسعه دست‌افزار "سپهر"، 80 درصد از جرائم با این دست‌افزارها ثبت و اعمال می‌شود و فرآیند " کاغذی " در حال منسوخ شدن است.

وی بیان کرد: استفاده از دست‌افزارهای سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی این امکان را می‌دهد که در زمان اعمال قانون تمام اطلاعات مربوط به راننده و خودرو را داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: به زودی با شبکه یکپارچه "ترسیم کروکی الکترونیکی"، با همکاری بیمه شاهد این خواهیم بود که بیش از دو هزار میلیارد تومان خسارات مربوط به کروکی‌های تقلبی به صفر کاهش یابد.

هادیانفر با ارائه توضیحاتی درباره تلاش برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های رانندگی به صورت مجازی، گفت: با فرآیندهای هوشمندسازی به دنبال تسریع و تسهیل خدمات‌دهی به مردم هستیم؛ پلیس راهنمایی و رانندگی سالانه 35 میلیون و 500 هزار خدمت به جامعه هدف ارائه می‌کند یعنی سهم 51 درصدی از کل خدمات‌دهی نیروی انتظامی بر عهده این پلیس است.

ارائه 7.5 میلیون خدمت سالانه در حوزه شماره‌گذاری توسط پلیس راهور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه 85 میلیون نفر از جمعیت کشور (راننده، سرنشین، عابر) به نوعی همه کاربر ترافیکی هستند و از خدمات ما بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: سالانه هفت میلیون و 400 هزار خدمت در حوزه شماره‌گذاری خودرو ارائه می‌دهیم و با راه‌اندازی نوبت‌دهی اینترنتی در شماره‌گذاری و فرآیند نقل و انتقال خودرو شاهد رضایت‌مندی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه سامانه‌های هوشمند این پلیس در بستر اپلیکیشن "پلیس همراه من" و سایت "پلیس راهور" بارگذاری شده، تأکید کرد: مردم با مراجعه به این سامانه ها می‌توانند به سهولت از خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بهره‌مند شوند.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/07/28/2372756/%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C